Hledat firmy v obci Verneřice, ulice Valkeřická
Můžete zadat název firmy, IČ, nebo popis činnosti. Zkuste například restaurace
přidat firmu
Nabídka práce v okolí 30 km 617 firem

BYTOSTAV ÚSTÍ s.r.o. - Podmokelská 6/18, Krásné Březno, Ústí nad Labemweb15,54 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Stavební firmy - kompletní činnost

A. K. T. s.r.o. - Teplická 164/141A, Děčín VIII-Dolní Oldřichov, Děčín15,54 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Truhlářské práce

CUKRÁŘSTVÍ DUO - Podmokelská 28/13, Krásné Březno, Ústí nad Labem15,60 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Cukrárny

VINA FOOD - Děčínská 3271, Česká Lípa15,65 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Bistra, rychlá občerstvení

STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA STAVEBNÍ A STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ,ÚSTÍ NAD LABEM - Čelakovského 250/5, Krásné Březno, Ústí nad Labem15,73 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Střední školy

CELNÍ ÚŘAD PRO ÚSTECKÝ KRAJ detašované pracoviště Ústí nad Labem - Přístavní 432/8, Krásné Březno, Ústí nad Labem15,73 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Celní úřady

JV-INTEGRA s.r.o. - Přístavní 432/8, Krásné Březno, Ústí nad Labem15,74 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Cukrovinky, lahůdky - výroba

JK SPED - Přístavní 432/8, Krásné Březno, Ústí nad Labem15,74 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Roboty, manipulátory

ZŠ A MŠ Děčín - Vojanova 178/12, Děčín VIII-Dolní Oldřichov, Děčínweb15,75 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Závodní stravování

EWALS CARGO CARE TRUCKING s.r.o. - Děčínská 1762/32, Česká Lípa15,80 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Autopůjčovny

EKOS-ŽITENICE s.r.o. - Litoměřická 17, Žitenice15,82 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Vodohospodářské stavby

SOŠ A SOU Česká Lípa - Svojsíkova stezka 2945, Česká Lípa15,82 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Střední odborná učiliště

MEDOZA s.r.o. - Terezínský Mlýn 1953/10, Děčín IV-Podmokly, Děčín15,83 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Spedice, vytěžování

PEKAŘSTVÍ HARMONIE - Děčínská 1699, Česká Lípa15,87 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Potraviny, smíšené zboží - maloobchod

ARTWELD s.r.o. - Oldřichovská 15/7, Děčín VIII-Dolní Oldřichov, Děčín15,97 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Svařovací technika, materiál - prodej, servis

BOMBARDIER TRANSPORTATION CZECH REPUBLIC - Svatopluka Čecha 1205/12, Česká Lípa15,98 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Svářečské práce

CORECT 96 s.r.o. - Saská 185/19, Děčín X-Bělá, Děčín16,00 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Stavební firmy - kompletní činnost

KATASTRÁLNÍ ÚŘAD PRO ÚSTECKÝ KRAJ pracoviště Ústí nad Labem - Krčínova 797/2, Krásné Březno, Ústí nad Labem16,01 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Katastrální úřady

KATASTRÁLNÍ ÚŘAD PRO ÚSTECKÝ KRAJ - Krčínova 797/2, Krásné Březno, Ústí nad Labem16,01 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Katastrální úřady

MĚSTSKÁ POLICIE Ústí nad Labem - Krčínova 801/6, Krásné Březno, Ústí nad Labem16,02 km

1 pracovní pozice   firma působí v oboru: Městská policie

Historie obce Verneřice celá historie

Bývalé městečko, dnes město, rozkládající se při Bobřím potoku, 8 km jižně od Benešova nad Ploučnicí, nejjižnější obec děčínského okresu. Obec je vysoko položená (493 m n.m.). Verneřice vznikly jako lesní lánová ves patrně ve 2. polovině 13. století. Jejich původní majetková příslušnost je ovšem nejasná, zřejmě náležely k panství šarfenštejnskému či děčínskému, ve druhé polovině 14. století ves náležela ke šlechtickému majetku s centrem v Drahobuzi. Velká trhová ves s farním kostelem sv. Anny je doložená písemně od r. 1384, od r. 1497 jako městečko. V roce 1522 udělil císař Maxmilián II. Verneřicím městský znak a pečeť, Verneřice se stávají městem.

Nejvýznamnějším urbanistickým celkem je Mírové náměstí s částečně dochovalou empírovou zástavbou, dnes značně poškozenou. U řady historických domů na náměstí bývalo podloubí, v průběhu 20. století však zanikla. (Jediné podloubí na náměstí se zachovalo pro změnu bez domu, ke kterému patřilo.)

Na faře prý býval Škrétův obraz sv. Rodiny. Mezi domy č. 139 a 140 stával žlab, ve kterém se podle pověsti skrýval v r. 1639 před pronásledujícími Švédy vévoda František Vojtěch Sasko-Lauenburský.

Severovýchodně od města se nachází nízký kopec Boží vrch, na kterém stával poutní kostelík. Zástavba včetně poutního místa zanikla v 2. pol. 20. stol.

Rozvoj města souvisel s rozvojem cechovních řemesel a později domácího průmyslu (textil, obuvnictví). Byla zde založena první bavlněná přádelna v Čechách v r. 1707. Roku 1770 tu proslulý podnikatel J. J. Leitenberger založil jednu z prvních manufaktur na potiskování kartounových tkanin v r. 1797 pak přádelnu. Na přelomu 18. a 19. století byl právě sem dovezen první parní stroj a Verneřice tak na nějaký čas stanuly na špici technického vývoje v zemi. V 19. stol. zde již bylo několik přádelen a strojírna.

V okolí byla provozována těžba hnědého uhlí v drobných nalezištích s nízkou kvalitou uhlí. Systematickému vyhledávání uhlí často předcházely jeho náhodné nálezy při stavbách domů, hloubení studní a podobně. Uhlí se dobývalo na celém Benešovsku. J eště r. 1857 bylo v provozu 12 malých dolů u blízké Příbrami.

Začátkem 20. století nastává úpadek průmyslu a do popředí se dostává zemědělství. V letech 1889 – 1890 byla postavena trať Velké Březno – Verneřice s odbočkou Lovečkovice – Úštěk jako soukromá místní dráha. Provoz na hlavní trase do Verneřic byl zahájen dne 18. 8.1890 k příležitosti 60. narozenin císaře Františka Josefa I.

Trať byla stavěna velmi úsporně, její těleso kopíruje terén, nenachází se na ní velké mostní stavby nebo tunely, místy dosahoval značných spádů (40 promile) – stanice Velké Březno leží v nadmořské výšce 149 m, nejvyšší bod trati u zastávky Mukařov pak ve výšce 576 m. Dráha však měla hlavní příjem z dopravy nákladů, kterou obsluhovala zejména verneřickou průmyslovou oblast. Postupem doby však vzrůstal význam dopravy rekreační.

Po roce 1945 je celá spádová oblast postižena odsunem původního německého obyvatelstva s likvidací místního průmyslu. Provoz železnice se stal nerentabilní a byl definitivně ukončen 27. května 1978. Pozůstatkem jsou dnes už jen terénní úpravy, kolejiště a část budov zanikla.

Demografické údaje

Soubory cookies umožňují správné a úplné používání webových stránek

Další informace zobrazíte kliknutím na Informace o cookies.