Hledat firmy v obci Mladá Boleslav
Živé firmy v obci Mladá Boleslav 1 599 firem
Dukelská 1093, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavtř. Václava Klementa 147/23, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoGellnerova 565, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenotř. Václava Klementa 601, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoBělská 151, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 47, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavzavřenoJaselská 67, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřeno17. listopadu 1325, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoTovačovského 300, Mladá Boleslav IV, Mladá Boleslavzavřenotř. Václava Klementa 803, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoJičínská 1350, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 307, Čejetičky, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
tř. Václava Klementa 147/23, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoGellnerova 565, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenotř. Václava Klementa 601, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoBělská 151, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 47, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavzavřenoJaselská 67, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřeno17. listopadu 1325, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoTovačovského 300, Mladá Boleslav IV, Mladá Boleslavzavřenotř. Václava Klementa 803, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoJičínská 1350, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 307, Čejetičky, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Gellnerova 565, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenotř. Václava Klementa 601, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoBělská 151, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 47, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavzavřenoJaselská 67, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřeno17. listopadu 1325, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoTovačovského 300, Mladá Boleslav IV, Mladá Boleslavzavřenotř. Václava Klementa 803, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoJičínská 1350, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 307, Čejetičky, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
tř. Václava Klementa 601, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoBělská 151, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 47, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavzavřenoJaselská 67, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřeno17. listopadu 1325, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoTovačovského 300, Mladá Boleslav IV, Mladá Boleslavzavřenotř. Václava Klementa 803, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoJičínská 1350, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 307, Čejetičky, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Bělská 151, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 47, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavzavřenoJaselská 67, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřeno17. listopadu 1325, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoTovačovského 300, Mladá Boleslav IV, Mladá Boleslavzavřenotř. Václava Klementa 803, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoJičínská 1350, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 307, Čejetičky, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Železná 47, Mladá Boleslav I, Mladá BoleslavzavřenoJaselská 67, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřeno17. listopadu 1325, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoTovačovského 300, Mladá Boleslav IV, Mladá Boleslavzavřenotř. Václava Klementa 803, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoJičínská 1350, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 307, Čejetičky, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Jaselská 67, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřeno17. listopadu 1325, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoTovačovského 300, Mladá Boleslav IV, Mladá Boleslavzavřenotř. Václava Klementa 803, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoJičínská 1350, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 307, Čejetičky, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
17. listopadu 1325, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoTovačovského 300, Mladá Boleslav IV, Mladá Boleslavzavřenotř. Václava Klementa 803, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoJičínská 1350, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 307, Čejetičky, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Tovačovského 300, Mladá Boleslav IV, Mladá Boleslavzavřenotř. Václava Klementa 803, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoJičínská 1350, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 307, Čejetičky, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
tř. Václava Klementa 803, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoJičínská 1350, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 307, Čejetičky, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Jičínská 1350, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavZavřenoNádražní 307, Čejetičky, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Nádražní 307, Čejetičky, Mladá BoleslavzavřenoŽelezná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Železná 119, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
náměstí Míru 14, Mladá Boleslav II, Mladá Boleslavzavřenonáměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
náměstí Republiky 946, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoHavlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Havlíčkova 1153, Mladá Boleslav II, Mladá BoleslavzavřenoNa Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Na Celně 1117, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoDukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Dukelská 1165, Mladá Boleslav III, Mladá BoleslavzavřenoŠmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Šmilovského 543, Mladá Boleslav III, Mladá Boleslavzavřeno
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka
13 částí obce:
194 ulic:
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Demografické údaje
Historie obce Mladá Boleslav celá historie
Název městu dal jeho zakladatel, kníže Boleslav II. zvaný Mladý. Nevyzpytatelné jazykové hrátky učinily z původního názvu „Město Boleslava Mladého" Mladou Boleslav. A jméno knížete se dnes skloňuje v češtině v ženském rodě.
Roku 1318 přestává být město knížecím majetkem. V tomto roce ho kupují Michalovicové, kteří měli své hlavní sídlo na nedalekém hradě zvaném Michalovická putna. V Mladé Boleslavi zahájili zásadní stavební proměnu: Po roce 1334 město přestěhovali z Podolce, údolí na soutoku Jizery s Klenicí, na vyvýšený ostroh v sousedství hradu. Skála ve stejné výškové úrovni, ve které stojí hrad, poskytovala nerušenému rozvoji města rozhodně bezpečnější podmínky.
Opravdu slavnou éru zažila Mladá Boleslav v 16. století, kdy se stala jedním z nejdůležitějších center jednoty bratrské v celé zemi. Sídlili tu její kněží včetně známého Jana Augusty, který tu byl i pohřben, nebo Mikuláše Klaudiána, autora první tištěné mapy Čech z roku 1518. Roku 1600 je Mladá Boleslav listinou císaře Rudolfa II. uvedena mezi královská města.
Za třicetileté války město opakovaně dobyli Švédové. Dějiny následujících dvou století svou nevzrušivostí svědčí o tom, že Boleslav byla tou dobou typickým provinčním městem v podstatě bez velkých událostí.
Novou dynamiku vnesl až konec 18. století a především pak století devatenácté, kdy jsou ve městě i v okolí bouřlivě zakládány manufaktury a první továrny. Dějiny té nejznámější, mladoboleslavské automobilky, se začaly psát v roce 1895, kdy turnovský mechanik Laurin a mladoboleslavský knihkupec Klement, oba nadšení cyklisté, otvírají dílnu na výrobu jízdních kol. Roku 1899 si dvojice troufla na konstrukci prvního motocyklu. Odtud je pak už jen krůček k tradici automobilové výroby, která roku 2005 dosáhla stoletého trvání. Dnes zaměstnává automobilka ve městě se 43 000 obyvateli polovinu tohoto počtu. Samozřejmě ne všichni zaměstnanci firmy jsou ale Boleslaváci. Značka Škoda, která nahradila původní označení firemních výrobků Laurin a Klement v roce 1925, je od roku 1991 součástí nadnárodního koncernu Volkswagen.
Více než tisíciletá historie ozdobila tvář města řadou jedinečných památek, které rozhodně stojí za to blíž poznat.
Magistrát města Mladá Boleslav
Komenského náměstí 61, Mladá Boleslav I, Mladá Boleslav, 29301, Mladá Boleslav 1
Osoby
- MUDr. Nwelati Raduan, primátor
Kontakty
- 326 715 111
- e-podatelna@mb-net.cz
- www.mb-net.cz
Vlajka



