Název Pomezí nad Ohří získává obec v r. 1946. Do té doby se jmenovala Mühlbach, ale ani to není původní název. Tento prošel mnohou změnou. V roce 1322 byla uváděna jako Muelpach a potom se názvy dále měnily, např.: Muelbach, Mulbach (1392-1568).

Hledat firmy v obci Pomezí nad Ohří, část obce Hraničná
Můžete zadat název firmy, IČ, nebo popis činnosti. Zkuste například restaurace
přidat firmu
Živé firmy v obci Pomezí nad Ohří, část obce Hraničná 3 firmy

BUSÁK IMRICH - Hraničná č. 18, Pomezí nad Ohří

PAINTBALL ARENA Pomezí - Hraničná č. 16, Pomezí nad Ohří

DOSTÁL PETR-BOZP - Hraničná č. 44, Pomezí nad Ohří

Historie obce Pomezí nad Ohří celá historie

Název Pomezí nad Ohří získává obec v roce 1946. Do té doby se jmenovala Mühlbach, ale ani to není původní název. Tento prošel mnohou změnou. V roce 1322 byla uváděna jako Muelpach a potom se názvy dále měnily, např.: Muelbach, Mulbach (1392-1568) a opět Mulpach (1569-1574). Od roku 1714 až do roku 1946 Mühlbach.

V 15. a 16. století zde různá vojska pustošivým způsobem hospodařila a v některých letech i plenila obec.

V roce 1575 byl v obci vybudován kameno-břidlicový lom. Měl velmi malou výtěžnost. Nebylo pořádné těžební zařízení. Až v roce 1785 byla vybudována tzv. Kamencová továrna. Do té doby bylo těženo ročně asi 70 centů kamence. Potom se zvýšila těžba na 100 centů. Za jeden cent se platilo 17 až 22 Guldenů. Těžba stále klesá a v roce 1833 je zcela zastavena. Kamence se používalo i jako topiva, pro jeho bohatý sirnatý obsah. Těžba byla zastavena i proto, že začala poptávka po lépe využitelném hnědém uhlí. V okolí se budují šachty na uhlí a také v letech 1841-42 s tímto začíná i Mühlbach. I v okolí obce Pirk a Liebeneck (Tůně) vzniká v roce 1850 až 1922 více než tucet dolů. Uhlí z nich však bylo velmi nekvalitní a tak i tato těžba zaniká.

Do 19.století je Mühlbach čistě zemědělskou obcí. V dalších obdobích pak i zde začínají domácí a ruční práce v malých dílnách.

Zřízení železnice si vynutilo rozšíření hraniční a celní služby. Obec byla vždy protnuta důležitou silnicí z Chebu do Norimberka a Frankfurtu. V roce 1900 byla pro spojení Chebu se severem zahájena stavba markhausenského mostu. Před tím byl u obce využíván vždy brod (přes řeku Ohři). V roce 1906 byl postaven betonový obloukový mostek a v roce 1907 znovu obnoven. Na konci druhé světové války byl zničen.

Demografické údaje

Soubory cookies umožňují správné a úplné používání webových stránek

Web používá nezbytné cookies pro jejich fungování. Se souhlasem jsou zpracovávané preferenční a statistické cookies, které slouží pro zapamatování nastavení a měření návštěvnosti. Další informace zobrazíte kliknutím na Informace o cookies. Podrobnou úpravu můžete provést kliknutím na “Vlastní nastavení”. Své preference můžete kdykoliv změnit a souhlas odvolat kliknutím na “Cookies” v zápatí stránky. Volba pouze nezbytných cookies může mít vliv na funkčnost a výkon stránek.