Hledat firmy v obci Adamov
Živé firmy v obci Adamov 94 firem
Družstevní 421/1, AdamovPetra Jilemnického 368/14, AdamovOpletalova 402/29, AdamovDružstevní 421/1, AdamovDružstevní 421/1, AdamovSadová 344/15, AdamovMírová 87/2, AdamovOpletalova 345/22, AdamovPetra Jilemnického 384/2a, AdamovSadová 339/27, AdamovzavřenoOsvobození 440/9, AdamovzavřenoMírová 87/2, AdamovzavřenoRonovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Petra Jilemnického 368/14, AdamovOpletalova 402/29, AdamovDružstevní 421/1, AdamovDružstevní 421/1, AdamovSadová 344/15, AdamovMírová 87/2, AdamovOpletalova 345/22, AdamovPetra Jilemnického 384/2a, AdamovSadová 339/27, AdamovzavřenoOsvobození 440/9, AdamovzavřenoMírová 87/2, AdamovzavřenoRonovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Opletalova 402/29, AdamovDružstevní 421/1, AdamovDružstevní 421/1, AdamovSadová 344/15, AdamovMírová 87/2, AdamovOpletalova 345/22, AdamovPetra Jilemnického 384/2a, AdamovSadová 339/27, AdamovzavřenoOsvobození 440/9, AdamovzavřenoMírová 87/2, AdamovzavřenoRonovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Družstevní 421/1, AdamovDružstevní 421/1, AdamovSadová 344/15, AdamovMírová 87/2, AdamovOpletalova 345/22, AdamovPetra Jilemnického 384/2a, AdamovSadová 339/27, AdamovzavřenoOsvobození 440/9, AdamovzavřenoMírová 87/2, AdamovzavřenoRonovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Družstevní 421/1, AdamovSadová 344/15, AdamovMírová 87/2, AdamovOpletalova 345/22, AdamovPetra Jilemnického 384/2a, AdamovSadová 339/27, AdamovzavřenoOsvobození 440/9, AdamovzavřenoMírová 87/2, AdamovzavřenoRonovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Sadová 344/15, AdamovMírová 87/2, AdamovOpletalova 345/22, AdamovPetra Jilemnického 384/2a, AdamovSadová 339/27, AdamovzavřenoOsvobození 440/9, AdamovzavřenoMírová 87/2, AdamovzavřenoRonovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Mírová 87/2, AdamovOpletalova 345/22, AdamovPetra Jilemnického 384/2a, AdamovSadová 339/27, AdamovzavřenoOsvobození 440/9, AdamovzavřenoMírová 87/2, AdamovzavřenoRonovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Opletalova 345/22, AdamovPetra Jilemnického 384/2a, AdamovSadová 339/27, AdamovzavřenoOsvobození 440/9, AdamovzavřenoMírová 87/2, AdamovzavřenoRonovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Petra Jilemnického 384/2a, AdamovSadová 339/27, AdamovzavřenoOsvobození 440/9, AdamovzavřenoMírová 87/2, AdamovzavřenoRonovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Sadová 339/27, AdamovzavřenoOsvobození 440/9, AdamovzavřenoMírová 87/2, AdamovzavřenoRonovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Osvobození 440/9, AdamovzavřenoMírová 87/2, AdamovzavřenoRonovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Mírová 87/2, AdamovzavřenoRonovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Ronovská 281/12, AdamovzavřenoSmetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Smetanovo náměstí 11/3, AdamovzavřenoMírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Mírová 92/3, AdamovzavřenoNádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Nádražní 455, AdamovzavřenoSadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Sadová 480/2, AdamovzavřenoV Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
V Podkově 169/9, AdamovzavřenoPod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Pod Horkou 101/2, Adamovzavřeno
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
1 části obce:
30 ulic:
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
Demografické údaje
Historie obce Adamov celá historie
Adamov se rozprostírá po obou stranách hlubokého údolí, které vytvořila řeka Svitava a Křtinský potok. Historie osídlení této části Moravského krasu sahá až do pravěku, což dokládají četné archeologické nálezy. Světoznámým se stal halštatský pohřeb a také kovářská dílna v Býčí skále z poloviny 1. tisíciletí před Kristem. Rovněž rané slovanské osídlení zanechalo památky po zpracování lehce tavitelných rud. Hutnické dílny z okolí Adamova přispěly k rozvoji Velké Moravy v 8. – 9. století. Ve středověku pracovaly hamry na březích Svitavy a Křtinského potoka. Osada patřící novohradskému panství, které v letech 1371 – 1414 drželi moravští markrabí, měla název Hamry. Přes období držení pánů s Boskovic přešla roku 1597 do majetku Lichtenštejnů. V 17. století zde pracovaly již dvě vysoké pece a kujnicí výhně. Název obce Adamov (Adamsthal) po Janu Adamovi Ondřejovi z Lichtenštejnu je v listinách uváděn od roku 1679. K rozmachu železářství přispělo kolem roku 1743 vybudování dřevouhelné Františčiny huti u Křtinského potoka. U ní vznikla dělnická kolonie a osada Josefov a Karlov. Adamov se stal samostatnou obcí v roce 1832. Významným popudem pro přechod od tradiční železářské výroby k rozvoji strojírenství bylo vybudování železniční trati Brno – Česká Třebová (otevřena 1. 1. 1849).
V šedesátých letech 19. století došlo k přestavbě železáren a vybudování strojírny na výrobu hospodářských strojů. V roce 1890 byl zde vyroben podle návrhu vídeňského mechanika Siegfrieda Marcuse první automobil v Rakousku-Uhersku. Strojírny se stále rozvíjely, měnily majitele, až se posledním majitelem před druhou světovou válkou staly Škodovy závody v Plzni. V období 2.světové války se naplno rozjela zbrojní výroba. Pracovali zde především totálně nasazení občané.Na konci války Němci zničili téměř celý závod. Nezměrným úsilím zaměstnanců byla výroba ve strojírnách obnovena. Název Adamovské strojírny měla firma od roku 1952, název ADAST a.s. od roku 2003. Čerpací a měřicí technika pro pohonné hmoty je vyráběna ve firmě Adast Systems, a.s. V uvolněných prostorách po ADASTu působí řada dalších firem.
K výraznému rozvoji Adamova docházelo především v období 50. až 80. let, kdy postupně vznikala nová sídliště. Významný byl i růst počtu obyvatel. Rozvíjela se síť škol, obchodů, služeb a kulturních zařízení. Díky tomuto rozmachu byl Adamov 1. 7. 1964 povýšen na město. V současné době zde žije téměř 5 000 obyvatel.
Rozvoj města se nezastavil ani v posledních letech. Uskutečnila se přestavba části internátu bývalého učiliště na byty, další část budovy byla rekonstruována na mateřskou školu.Byla též rekonstruována budova bývalé školky a vybudován dům s pečovatelskou službou pro seniory. Významná pro současnost i budoucnost byla také rekonstrukce a intenzifikace čistírny odpadních vod. Rozvíjí se oblast školství, kultury, tělovýchovy a sportu.
MĚSTO Adamov
Pod Horkou 101/2, Adamov, 67904, Adamov 1
Osoby
- Bc. Pilát Roman, MBA., starosta
Kontakty
- 516 499 620
- mesto@adamov.cz
- www.adamov.cz
Vlajka
